سودایی ها

همه چیز درباره سودایی مزاج ها

سودایی ها

همه چیز درباره سودایی مزاج ها

مضرات مسکن

همه روزه افراد به محض احساس درد اقدام به خوردن مسکن ازجمله ایبوپروفن،آسپرین واستامینوفن می نمایند، که استفاده از این مسکن ها باعث بالا رفتن فشار خون و زیاد شدن خطر حملات قلبی در مردان می شود.

مردانی که از مسکن ها استفاده می کنند 36 برابر افراد معمولی دچار فشار خون بالا می شوند .

داروهای مسکن باعث گشاد شدن رگها شده وتجمع شدیم در بدن را در پی دارند که هر دو عامل بالا رفتن فشار خون را در پی دارد.

مردانی که برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی روزانه یک آسپرین مصرف می کنند نباید مصرف خود را قطع کنند زیرا مضرات بیشتری  برایشان در پی خواهد داشت.

طرز تهیه سکنجبین

واد لازم:
سرکه طبیعی 2  واحد، عسل زنبوری چند گیاهی 5 واحد، آب سالم بدون کلر 4 واحد، یا آنقدر که لازم باشد با توجه به غلظتی که مورد نظر است.
طرز تهیه:
ابتدا هر سه جزء را مخلوط کرده بجوشانید و کف آن را بگیرید تا به یک چهارم برسد و به قوام آید و عده ای معتقدند آنقدر بجوشد تا یک پنجم مخلوط باقی بماند.
خواص:
برای تسکین عطش، باز کردن انسداد عروق، رفع سر درد، گرم، برای تقویت معده و کبد مفید است. اگر سرکه و عسل برابر باشد بری بیمارهای بلغمی، باز کردن انسداد عروق، تقویت کبد و معده و تب های مزمن نافع است ولی اگر از سرکه و شکر سرخ برابر استفاده شود، مزه آن ترش خواهد بود و نوشابه مایل به سردی است و برای رفع صفرا، تب، باز کردن انسداد عروق، رفع تشنگی، ناراحتی های طحال، کبد و معده مسرف می شود.
نکته:
در تهیه سکنجبین می توان عرق نعناع یا خود نعناع را نیز استفاده کرد تا از عطر و خواص آن بهره مند شد.
تذکر:
در پاسخ به سوالات، هر جا مصرف سکنجبین (سرکه انگبین) توصیه شده است، منظور سکنجبینی است که با سرکه طبیعی، عسل زنبوری چند گیاهی و عرق یا خود نعناع در ظرف مسی با آب سالم بدون کلر تهیه شده باشد. نه سکنجبینی که با سرکه غیر طبیعی، شکر صنعتی و آب ناسالم درست شده است. 
منبع:www.ravazadeh.com

سودایی مزاج ها

شخصات افراد سوداوی
 بازتاب‌های روانی و رفتاری افراد سوداوی:
1- علاقمند به حسابگری و مسایل فنی. 2- کودن و کوته فکر 3- علاقه‌مند به بهار و تابستان. 4- کم احساس و منطقی. 5- میانه‌رو و محتاط 6- کم انرژی و مداومت در انجام کار.7- تمایل کم به معنویت. 8- ناآرام و همیشه در فکر. 9- دارای وسواس و نگرانی و دودلی. 10- بدون توان ریسک.

 11- انتقام‌جو. 12- مجذوب نمی‌شود. 13- میل جنسی فراوان – توان جنسی کم. 14- فکر و خیال فراوان. 15- بدبین، حساس، نگران. 16- منظم. 17- درون‌گرا. 18- اهل جدال و جنجال. 19- تیزبین و بادقت. 20- لجباز.

 علایم پوستی افراد سوداوی:
پوست خشک و بدون رطوبت و دارای منافذ متوسط، رگ های دست پنهان است، رنگ پوست تیره است، رنگ چشم (سفیدی) سفید تیره است. رنگ مردمک میشی و قهوه‌ای است. موی سر، خشک و ضخیم یا  مجعد است، رنگ مو، سیاه مات و جوگندمی است و فرد سوداوی معمولاً کم مو است.
 علایم گوارشی افراد سوداوی:
مزه دهان صبحگاهان شور مزه است و دهان، خشک و کم آب است، اشتها زیاد، ولی خوراک کم است، توان هضم غذا بسیار کم است، نفخ معده فراوان دارند، یبوست دارند، گرایش به شوری و شیرینی دارند، گرایش به ترشیی ندارند، بوی بد دهان ندارند، بوی بد مدفوع، ندارند، قار و قور شکم دارند، تمایل به سردی‌ها ندارند و تمایل به گرمی‌ها دارند.
قال المعصوم:: لقمة الصباح  مسمار البدن (صبحانه بدن را نیرومند می‌کند).
رژیم غذایی مناسب با افراد سوداوی:
سودا چون سرد و خشک است افراد سوداوی باید از غذاهای سرد و خشک پرهیز کنند و در عوض از غذاهای گرم و تر مثل عسل استفاده نمایند. غذاهای سرد و خشک مثل برنج که بدن را با افت رطوبت مواجه می‌کند، مهم ترین عامل یبوست است (به خاطر دفع رطوبت).
در میان فصل ها، پاییز فصل سوداست و بهترین فصل برای حجامت افراد سوداوی نیز فصل پاییز است.
مصرف نوره در مواد بهداشتی دافع سوداست.الته نوره ای که حاوی آرسنیک باشد.
از بین نان ها نان سنگک مناسب‌تر از بقیه است. (به خاطر وجود سبوس).
 سودا به معنای سیاهی است و افراد سوداوی باید از مولدات سودا مثل بادمجان و عدس و چا پرهیز نمایند (کمتر مصرف کنند) [سودا استخوان ساز است] تیر کشیدن سر، سردرد سوداوی است و حساسیت به صدا هم از افزایش سوداست که این دو با حجامت به همراه مصرف سرکه به عنوان رقیق کننده خون برای درمان بکار می‌رود.
یخ، سودا زاست و همه مزاج‌ها باید از آن پرهیز کنند. (آب به صورت غیرمستقیم باید سرد شود).در کتاب های طبی قدیمی چنین آمده است:"اگر طبیب بتواند شخص سوداوی مزاج را راضی کند هنر کرده است." 

 

گرفته شده از سایت سینای سلامت