سودایی ها

همه چیز درباره سودایی مزاج ها

سودایی ها

همه چیز درباره سودایی مزاج ها

آیا می دانید که پنیر غذایت کمی دارد و در صبحانه نباید خورده شود!

آیا می دانید که پنیر غذایت کمی دارد و در صبحانه نباید خورده شود! مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل

امروزه پنیر به عنوان یکی از ارکان اصلی وعده غذایی صبح(صبحانه) در میان خانواده های ایرانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است، به طوری که در کمتر خانواده ای می بینیم که در طول هفته چند وعده به عنوان صبحانه مصرف نشود.با توجه به این رویکرد غالب، توجه به نکاتی درباره پنیر و زمان صحیح مصرف آن ضروری است.پنیر از آن دسته مواد غذایی است که غذایت کمی دارد و باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا و تخلیه معده و در نتیجه احساس دل ضعفه می شود، بنابراین خوردن پنیر، خیلی زود افراد را گرسنه می کند. در حالی که باید در وعده صبحانه باید غذای خوب و مقوی خورده شود تا فرد زود گرسنه نشود و بتواند وعده دوم غذا را هنگام غروب به عنوان شام میل کند.

اگر در وعده صبحانه پنیر خورده شود، باعث گرسنگی در ظهر و خوردن مفصل نهار می شود و در نتیجه فرد مجبور خواهد شد شام را  آخر شب بخورد که این مسأله از نظر طب جامع برای انسان مضر می باشد. با این بیان خوردن پنیر در صبح، مخصوصاً برای افراد چاق توصیه نمی شود. درضمن این که متذکر می شویم تنها خوردن پنیر نیز مضر است، لذا باید پنیر را حتماً همراه با گردو میل کنید. چنان چه در روایات رسیده از ناحیه اهل بیت علیهم السلام بر این مسأله صحه نهاده شده است.

نکته دیگر افرادی که مزاج و معده آنها قوی است، در صبح گرسنه می شوند و دوست دارند، صبحانه غذای پختنی و شیرین بخورند، ولی افرادی که مزاج های ضعیفی دارند، سر صبح دلشان شوری می خواهد که نشان از تنظیم نبودن سیستم گوارشی آنان می باشد که باید آن را اصلاح نمایند.  

www.ravazadeh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد