سودایی ها

همه چیز درباره سودایی مزاج ها

سودایی ها

همه چیز درباره سودایی مزاج ها

مصرف میوه

اگرچه امروزه به با توجه به وجود میوه های گلخانه ای، در تمام فصول سال می توانیم انواع میوه ها را در دسترس داشته باشیم، اما همواره مصرف میوه های فصل به دلیل طعم و عطر طبیعی شان، دلپذیر تر است . فصل تابستان نیز با میوه های رنگارنگش یکی از پرطرفدارترین فصول سال از نظر تنوع میوه هاست.ولی مانند مصرف دیگر مواد غذایی باید در مورد مصرف میوه ها نیز آگاهی بیشتری داشته باشیم تا با انتخاب صحیح نوع میوه های مفید و مناسب  و رعایت نکات مربوط به چگونگی مصرف آنها، بیشترین بهره را از این دسته از نعمتهای خداوند متعال که در اختیار بشر قرار داده است را ببریم. باید بدانیم میوه فصل اقلیم  هر جایی برای افراد آن اقلیم مفید تر هستند.سه میوه موز، خیار و کیوی را مطلقا مصرف نکنید و دلایل آن مشخص است. موز به خاطر این که از گاز اتیلن یا کاربید برای رسیدنش استفاده می کنند،سمی می شود ،اما اگر از روی درخت کنده شود، اشکال ندارد .دلیل عدم مصرف خیار نیز این است که خیارهای موجود در بازار که امروزه به عنوان میوه در مهمانی ها قار می گیرد کال است و هر میوه کالی، سبب سوء هاضمه شده، بزدلی و ترسویی می آورد.اما خیار رسیده  باید به اندازه یک سوم خربزه بزرگ شود و بعد خورده شود (بنابراین خوردن گوجه سبز نیز تا زمانی که کال و نارس هست مضر می باشد). در مورد کیوی هم تا جایی که بررسی ها نشان می دهد باید گفت کیوی اصولا  میوه نیست و عوارض بدی دارد و انسان نباید آن را بخورد.باید متذکر شد که بدتر از خیارهای نارس بوته ای، خیارهای گلخانه ای (درختی) می باشند که ضرر بیشتر دارند.

توت فرنگی معمولاً آلرژی زا است و به صورت گلخانه ای تولید می شود که بسیار مضر است.سیب سرخ یا سیب زرد برای سلامتی مفید هستند،اما سیب سبز که در بازار هست و عموماً تولید اسراییل هست  نیز مضر می باشد.

در مورد کیفیت مصرف میوه باید گفت اصولاً میوه هایی که هضمشان به هم نزدیک است می توانید با هم میل کنید. درصورت میل به خوردن چند میوه با هم می توانید آنها را کمپوت کنید تا زمان هضمشان نزدیک شود.اما هرگز میوه هایی که زمان هضم متفاوتی دارند را نبایدبا هم بخورید مثلاً سیب را نباید با پرتغال خورد، چرا که زمانهای هضمشان با هم فرق می کند.

نکته دیگر این که زمانی که میوه می خورید، چیزهای دیگر نخورید. مثلاً  غذا را با میوه با هم میل نکنید. سعی کنید چیزهای پخته را با نپخته هرگز مصرف نکنید.
ضمناً کسی که معده درد دارد اگر میوه بخورد مخصوصاً پرتغال، خیار یا کیوی، درد شدیدی خواهد داشت.

توصیه های بهداشتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد