اطلاعیه جمعی از هواداران احیای تغذیه سالم

در پی درخواست های مکرر از سوی هواداران جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در خصوص روش های واریز کمک های نقدی خویش جهت هزینه های مربوط به نامزدهای شورای شهر، اطلاعیه ذیل از سوی حامیان و ستاد مردمی دکتر روازاده منتشر گردید.

ما طرفداران جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران و آقای دکتر حسین روازاده کمک های نقدی خویش را به شماره حساب بانک ملت (جام) 20535199/61 به نام جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران واریز می نماییم تا اینکه این جامعه بتواند مبلغی هر چند ناچیز از هزینه های مربوط به نامزدهای شورای شهر تهران خویش را تامین نماید.

جمعی از طرفداران احیای تغذیه سالم

برنامه های حکیم دکتر روازاده نامزد شورای اسلامی شهر تهران اعلام شد

باعنایت به ثبت نام آقای دکتر روزاده در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران و پیرو استقبال اقشار مختلف مردم از این اقدام، با توجه به توانمندیها، تجارب و تخصص ایشان، موارد ذیل که بر اساس قانون اساسی جزء اختیارات شوراهای اسلامی شهر می باشد، به عنوان بخشی از برنامه های اجرایی ایشان از طرف ستاد انتخاباتی دکتر روازاده اعلام می گردد:

ادامه نوشته

انتظارات جامعه اسلامی حامیان کشاورزان از دولت یازدهم/ افزایش تعداد روستاها

دبیر کل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، انتظارات از دولت یازدهم در بخش کشاورزی را تشریح و اعلام کرد: توسعه روستاها باید با شتاب سه دهه اخیر انجام شود.

ادامه نوشته

برگزاری نشست خبری جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

نشست خبری جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران روز شنبه مورخ 1392/3/18 از ساعت 17 تا 19 با حضور دبیر کل، قائم مقام دبیر کل، دبیر اجرایی و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران و بیش از 30 خبرنگار از خبرگزاریها و سایتهایی خبری مختلف به شرح ذیل برگزار گردید.

در این نشست ابتدا آقای دکتر حسین روازاده دبیر کل جامعه و آقای دکتر احمد ناجی زواره دبیر اجرایی جامعه به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت جامعه پرداخته و سپس پاسخگوی پرسشهای خبرنگاران در مورد محورهای ذیل بودند.

ادامه نوشته

افتتاح سایت ستاد انتخاباتی آقای دکتر روازاده

به اطلاع کلیه کاربران محترم می رسانیم، سایت ستاد انتخاباتی آقای دکتر روازاده(کاندیدای شورای اسلامی شهر تهران) راه اندازی گردید. جهت ورود به این سایت از لینک زیر استفاده نمایید.

http://www.ravazadeh.com

بیانیه جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ملت ایران در آغاز دهه چهارم انقلاب یعنی دهم عدالت و پیشرفت در سرنوشت سازترین نقطه انتخابهای خود ایستاده است.

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حضور با شکوه مردم در صحنه انتخابات پرده ای دیگر از ولایت مداری ملت ایران را به رخ دنیا خواهد کشاند؛ همانگونه که شرکت در انتخابات وظیفه شرعی بوده، انتخاب اصلح نیز یک تکلیف الهی است. انتخاب شایسته مردم گواه بصیرت سیاسی بالای آنان خواهد بود این حضور حداکثری و انتخاب دقیق خاک یاس و سردر گمی بر دهان دشمنان کینه توز جمهوری اسلامی ایران خواهد پاشید و نور امید تازه ای در دل مظلومان عالم که چشم به بیداری اسلامی ملتهای مسلمان برای رهایی از یوغ دولتهای وابسته به استکبار دوخته اند خواهد دمید.

جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ضمن دعوت به حضور همه اقشار مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از شخصیت متخصص, بصیر , انقلابی , ولایت مدار, باتجربه در امور سیاسی و در روابط بین الملل, متعادل در رفتار و گفتار و مورد حمایت اکثر احزاب و اقشار مردمی و دارای قویترین تیم های اقتصادی, اجرایی و اجتماعی جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی اعلام می دارد تا به حول قوه الهی با انتخاب ایشان در مسیر رونق کشاورزی و دامداری و ارتقای سلامت محصولات غذایی نیز ضمن غلبه بر چالش های اقتصادی گامهای بلندی برداشته شود.



جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

دبیر کل - دکتر حسین روازاده

خوشبو کننده های سرطان زا

استفاده از محصولات شوينده احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي‌دهد. به گفته محققان خوشبوكننده‌ها و محصولات ضدقارچ و شوينده داراي تركيباتي جزئي هستند كه باعث ابتلا به سرطان سينه مي‌شوند.
در پژوهش‌هاي انجام گرفته 787 زن مبتلا به سرطان سينه و 721 زن سالم مورد بررسي قرار گرفتند و از آنها راجع به مصرف محصولات شوينده پرسش‌هايي مطرح شد.
نتايج مطالعات حاكي از آن بود كه مصرف اين مواد و تركيب آنها با يكديگر احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي‌دهد تا جايي كه تركيب محصولات با يكديگر اين احتمال را تا دو برابر افزايش خواهد داد.

موادي كه براي دفع حشرات به كار مي‌روند در اين ميان نقش مهمتري را نسبت به ساير حشره‌كش‌ها در احتمال ابتلا به بيماري ايفا مي‌كند.
از مشكلات موجود سر راه اين پژوهش تعيين دقيق ميزان مصرف اين مواد است.
به گفته پژوهشگران كساني كه از خوشبوكننده‌هاي جامد هفت بار يا بيشتر در سال استفاده مي‌كنند، دو برابر بيش از سايرين در معرض ابتلا به سرطان قرار خواهند داشت.
از اين رو متخصصان استفاده از تركيبات ساده‌تري چون آب و صابون و جوش شيرين را توصيه مي‌كنند. علاوه بر اين دستيابي و حفظ وزن مناسب، فعاليت فيزيكي و استفاده نكردن از روش‌هاي هورمون‌درماني را نيز براي كاهش خطر ابتلا به سرطان سينه ضروري مي‌دانند.

روزنامه ایران یکشنبه 3 مرداد

منبع: حکیم باشی

فصد و فضیلت فصد کردن

تعریف:

فصد، باز کردن منفذی کوچک در دیواره رگ بوسیله نیشتر است که باعث خروج اخلاط فاسد بدن با خروج خون می شود.
فضیلت فصد:
فضیلت فصد آن است که هر گاه همه اخلاط(سودا، صفرا، بلغم و دم) به یکبار زیادت گردد، به فصد از هر خلطی چیزی کمتر شود از بهر آنکه مرکب همه اخلاط بدن خون است.

بدین سبب هر گاه فصد کرده شود همه اخلاط از تن کمتر شود. بدیم سبب است که فصد، اسفراغی(=پاکسازی)کلی است و اندر آن حال که همه اخلاط به یکبار از تن زیادت گردد هیچ استفراغی بهتر از فصد نیست.
(منبع:کتاب ذخیره خوارزمشاهی- باب نخستین، جزو چهارم از گفتار نخستین-تالیف حکیم سید اسماعیل جرجانی- قرن پنجم هجری قمری)
توصیه های بعد از انجام فصد:
1) تا 24 ساعت بعد از فصد، با دستی که روی آن فصد انجام شده کار سنگین انجام ندهید و پانسمان روی محل فصد را برندارید.محل فصد را آب نزنید و وضویتان را جبیره بگیرید.
2)بعد از فصد به صورت درازکش استراحت کنید، ولی توجه کنید که حداکثر 4 تا 5 ساعت خوابتان نبرد چون باعث کسالت و ضعف می شود.
3)روزی که فصد انجام می شود و فردای آن روز، غذا کمتر بخورید و غذاهای سبک و لطیف(زرده تخم مرغ عسلی، نان گندم خوب، سیب، انار شیرین، سکنجبین عسلی)میل کنید و از مصرف غذاهایی که غذائیت آنها زیاد است (مثل انواع کباب و قلیه)خودداری کنید.بعد از این مدت توصیه می شود از کبابها از جمله کباب با گوشت و دل گوسفند استفاده کنید.
4)تا 24 ساعت بعد از فصد، از مصرف ترشیجات و غذاهای با طبع سرد خودداری کنید.
5) تا 24 ساعت بعد از فصد از ورزش سنگین و مقاربت خوداری نمایید.
6)نیاز به فصد و تعیین نوع رگی که باید از آن خونگیری شود باید توسط طبیب تشخیص داده شود. هرگز خودسرانه اقدام به فصد نکرده و در انجام آن اصرار نورزید.

sourse:www.ravazadeh.com

آیا می دانید که عسل مصفی خاصیت غذایی بیشتری نسبت به عسل خام دارد

مواد خوراکی چهار دسته اند: غذایی؛ غذایی دوایی؛ دوایی غذایی و دوایی
غذا به چیزی اطلاق می شود که از آن خلطی ایجاد می گردد که به اقطار بدن می افزاید؛ یعنی به طول و عرض ما می افزاید و از آن انرژی لازم بدن تولید می شود و در کیفیت گرمی، تری، سردی و خشکی بدن تغییری حاصل نمی شود.
دوا به موادی اطلاق می شود که خوردن آن ها باعث رشد بدن نشده  و انرژی زا نبوده و گرسنگی را رفع نمی کنند، فقط کیفیت بدن یعنی گرمی، سردی، تری و خشکی بدن را تغییر می دهند و کم و زیاد می کنند. طرز تهیه عسل مصفی را در ادامه توضیح خواهیم داد.

در غذایی دوایی، خاصیت رشد بدن بر خاصیت تغییر کیفیت بدن غلبه دارد؛ مانند عسل مصفی و در دوایی غذایی عکس این تعریف است و خاصیت تغییر در کیفیت بدن غالب است مانند عسل خام.
لذا برای مصرف روزانه عسل، مخصوصاً افرادی که به عسل حساسیت دارند و با خوردن آن دچار عارضه ای می گردند، توصیه می شود عسل مصفی استفاده شود.

 طرز تهیه عسل مصفی:
3 کیلو  عسل را با 1 کیلو آب چشمه مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بجوشانید و کف آن را مرتب بگیرید تا آب آن تبخیر شود، با این کار عسل خام به عسل مصفی تبدیل خواهد شد.

sourse:www.ravazadeh.com

سنگ کيسه صفرا

به وجود سنگ در کيسه صفرا اطلاق ميگردد. سنگ کيسه صفرا
عمدتا ازبلورهاي کلسترول تشکيل يافته است اما در اين سنگها املاح صفراوي و کلسيم
نيز مشاهده ميگردد. رژيم غذايي پر چرب و کم فيبر، اضافه وزن و چاقي و قرصهاي ضد
بارداري از عوامل بروز سنگ کيسه صفرا ميباشد
.

www.ravazadeh.com